Variations on a Limited Pitch Field

These fingerings are in- dicated at the top of each etude. Ausführungs-Hinweis: ... BIM TP268. 3. © World copyright by Editions Bim www.editions-bim.com ...
214KB taille 1 téléchargements 324 vues
TP268 S. Friedman, Variations on a Limited Pitch Field for trumpet unaccompanied

Trumpet Literature

Stanley FRIEDMAN

Variations on a Limited Pitch Field 6 Concert Etudes for Trumpet unaccompanied

CH-1674 Vuarmarens, Switzerland

Notice

Performance note

Ausführungs-Hinweis:

Chaque étude peut être jouée avec une combinaison unique de doigtés (facultatif). Ces combinaisons sont indiquées au début de chaque étude.

Each etude can be played with a unique combination of fingerings (optional).These fingerings are indicated at the top of each etude.

Für jede Etüde sind besondere Fi n g e r g r i f f ko m b i n at i o n e n vorgesehen (fakultativ). Diese sind jeweils am Anfang der Übungen angegeben.

Variations on a Limited Pitch Field 6 Concert Etudes Etude no. 1 Fingering / Doigtés / Fingerstatz:

 + 

                                f

Stanley FRIEDMAN (*1951)

B

im

Allegro

                                     

or ld w c w o w py .e ri di gh ti t on b s- y E bi d m it .c io om ns

7

                                   

14

19



 

       

   

            

      

p

                          

25

            

31

                        

                          

         p

W

37

©

f

                             

42

f

p

   p

f                                      

47

f

BIM TP268

p

f

p

© 2007 World copyright by Editions Bim (Jean-Pierre Mathez), CH-1674 Vuarmarens, Switzerland TOUS DROITS RÉSERVÉS - ALLE RECHTE VORBEHALTEN - ALL RIGHTS RESERVED www.editions-bim.com

ff

sfz

3

Etude no. 2 Fingering / Doigtés / Fingerstatz:

Allegro

+ 

                                 fp

f

                                          

im

4

                                   

11

or ld w c w o w py .e ri di gh ti t on b s- y E bi d m it .c io om ns

B

7

     

14

   

17



 

 



 



 

  

24

   



 

           



©

W

    

27





 



 



            



 

          



 





  

        

p

sf

     

  

 

           

 

  f



    

  

          

33

      

  

           

4

| Photocopying is illegal — Photocopier est illégal — Photokopieren ist rechtswidrig

30

mf

             

            

       

mp



           

       

21



 

  

 

  

    

 

    

  

   

BIM TP268

S

Stanley Friedman

tanley Friedman (*1951) s’est distingué dans différents secteurs du monde musical. Après son doctorat en composition à l’Eastman School of Music, ses oeuvres ont été créées par l’Ensemble InterContemporain de Paris, la Los Angeles Philharmonic Chamber Music Society, et le New Zealand Symphony Orchestra. Son premier opéra «Hypatia», créé en concert lors du Festival international des Arts de Nouvelle Zélande, fut unanimement acclamé par le public, les interprètes et la presse. Trompettiste professionnel, Stanley Friedman a joué avec le Los Angeles Philharmonic et, comme trompette solo avec l’Orchestre philharmonique d’Israël, l’Orchestre symphonique de Nouvelle Zélande et le Hong Kong Philharmonic. En 1989, son CD «The Lyric Trumpet» (ODE Records, #1327), a obtenu le Prix du disque en Nouvelle Zélande et lui a valu des critiques élogieuses dans les magazines spécialisés. Stanley Friedman se produit en récital et donne des cours de maître dans le monde entier. En tant que chef d’orchestre, Stanley Friedman interprète ou enregistre sa propre musique et celle d’autres compositeurs américains. Il vit actuellement aux État-Unis et poursuit une carrière de compositeur, de chef d’orchestre tout en continuant à jouer de la trompette et à enseigner cet instrument à l’Interlochen Arts Academy. Son oeuvre «Solus» pour trompette seule est un succès mondial et figure régulièrement au programme des grands concours internationaux de trompette.

S

tan­ley Fried­man (*1951) has dis­tin­ guished him­self in sev­er­al dif­fer­ent mu­si­cal fields. Af­ter com­plet­ing a Doc­to­rate in com­po­si­tion at the East­ man School of Mu­sic, he em­barked on a com­pos­ing ca­reer which has led to pre­miers by En­sem­ble Inter­con­tem­po­ rain in Par­is, the Los An­geles Phil­har­ mon­ic Cham­ber Mu­sic So­ci­ety, and the New Zea­land Sym­pho­ny Or­ches­tra. In 1992 Stanley Fried­man’s first op­era “Hy­ pa­tia” was pre­miered in con­cert at the New Zea­land Inter­na­tion­al Fes­ti­val of the Arts, earn­ing en­thu­sias­tic praise from au­di­ence, per­form­ers, and crit­ics alike. As a pro­fes­sion­al trum­pet­er, Stanley Fried­man has per­formed with the Los An­geles Phil­har­mon­ic and as Prin­ci­ pal with the Is­rael Phil­har­mon­ic, the New Zea­land Sym­pho­ny, and the Hong Kong Phil­har­mon­ic. His solo CD, “The Lyr­ic Trum­pet” (ODE Records, #1327), won Clas­si­cal Record of 1989 hon­ours at the New Zea­land Mu­sic Awards and has been crit­i­cal­ly ac­claimed in lead­ing inter­na­tion­al brass pub­li­ca­tions. Fried­ man is pre­senting solo re­ci­tals and mas­ ter­class­es around the world. As a conductor Stanley Fried­man has di­rect­ed con­certs and re­cord­ings of his own mu­sic and that of oth­er Amer­i­can com­pos­ers. Now based in the Unit­ed States, Stanley Fried­man is pur­su­ing a ca­ reer as com­pos­er/con­duc­tor while con­ tin­u­ing to per­form and teach the trum­pet at the Interlochen Arts Academy. His piece for solo trum­pet “So­lus” has be­come a world suc­cess and is reg­u­lar­ ly pro­grammed at inter­na­tion­al trum­pet com­pe­ti­tions.

S

tan­ley Fried­man (*1951) hat sich auf ver­schie­de­nen mu­si­ka­li­schen Ebe­nen aus­ge­zeich­net. Nach sei­nem Dok­to­rat für Kom­po­si­tion an der East­man School of Mu­sic hat er sei­ne Kar­rie­re mit Ur­auf­füh­run­gen sei­ner Wer­ke durch das En­sem­ble In­ter­con­tem­po­rain von Pa­ris, die Los An­ge­les Phil­har­mo­nic Cham­ber So­cie­ty und das New Ze­a­land Sym­pho­ ny Or­che­stra ein­ge­schla­gen. Am In­ter­na­ tio­na­len Kul­tur-Fe­sti­val von Neu­see­land wur­de 1992 sei­ne Oper “Hy­pa­tia” kon­zer­ tant ur­auf­ge­führt und er­hielt be­gei­ster­ ten Bei­fall von Pu­bli­kum, Aus­füh­ren­den und von der Kri­tik. Als Be­ruf­strom­pe­ter spiel­te Stan­ley Fried­man mit dem Los An­ge­les Phil­har­ mo­nic und war Solo-Trom­pe­ter im Is­rael Phil­har­mo­nic, dem New Ze­a­land Sym­ pho­ny Or­che­stra und dem Hong Kong Phil­har­mo­nic. Sei­ne Solo-CD “The Ly­ric Trum­pet” (ODE Re­cords, #1327), er­hielt den Clas­si­cal Re­cord Award und gute Kri­ti­ken in in­ter­na­tio­na­len Blech­blä­serFach­zeit­schrif­ten. Stanley Fried­man gibt Solo-Re­zi­tals und Mei­ster­kur­se rund um die Welt. Er dirigiert und macht Auf­nah­men von sei­nen ei­ge­nen aber auch von Wer­ken an­de­rer ame­ri­ka­ni­scher Kom­po­ni­sten. Lebt jetzt in den USA wo er kom­po­niert, di­ri­giert, Trom­pe­te spielt und lehrt (Interlochen Arts Academy). Sein Stück für Trom­pe­te allein “So­lus” wur­de zum Welt­er­folg und wird re­gel­ mäs­sig an in­ter­na­tio­na­len Wett­be­wer­ben pro­gam­miert.

Stanley Friedman at Editions Bim / Stanley Friedman aux Editions Bim / Stanley Friedman bei Editions Bim works for trumpet / oeuvres pour trompette / Werke für Trompete: l B’Shertah for trumpet, clarinet & piano l 4 Etudes for trumpet (or Horn) l Poem for a Fallen Heroe for trumpet alone l Sidewinder for trumpet alone l Solus for trumpet alone l Sonata for trumpet & piano l Symmetrical Studies for Trumpet l Trio for Jimmie Stamp for 3 trumpets l Trumpets of Solomon for 2 trumpets l Variations on a limited Pitch Field - 6 Concert Etudes for trumpet